2017-06-23

Statut - zmiany

 

Załącznik do Uchwały Nr XXIX/472/16

Rady Miasta Tychy z dnia 19 grudnia 2016 r.

 

 

STATUT

 

Żłobka Miejskiego w Tychach

 

 

Rozdział I

 

Postanowienia ogólne

 

§1

 

Żłobek Miejski w Tychach zwany dalej „Żłobkiem” jest samodzielną jednostką gminy, nie posiadającą osobowości prawnej, działającą jako wyodrębniona jednostka budżetowa Miasta Tychy.

 

§2

 

Żłobek działa na podstawie:

1) ustawy z dnia 4 lutego 2011 roku o opiece nad dziećmi do lat 3 (Dz. U. z dnia 3 marca 2011 r.),

2) ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz 1591 z późn. zm.),

3) ustawy z dnia 27 sierpnia o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.)

4) niniejszego Statutu.

 

§3

 

1. Siedziba Żłobka znajduje się w Tychach przy ul. Fitelberga 4.

2. Obszarem działania Żłobka jest obszar administracyjny miasta Tychy.

3. Żłobek może tworzyć filie w zależności od potrzeb społecznych.

 

§4

 

Nadzór nad działalnością Żłobka sprawuje Prezydent Miasta Tychy.

 

 

Rozdział II

 

Cele i zadania Żłobka

 

§5

 

1. Głównym  celem Żłobka jest sprawowanie opieki nad  dziećmi zdrowymi w wieku
od ukończenia 20 tygodnia życia do końca roku szkolnego, w którym dziecko ukończy 3 rok życia lub w przypadku gdy niemożliwe lub utrudnione jest objęcie dziecka wychowaniem przedszkolnym – 4 rok życia.

2. Do zadań Żłobka należy w szczególności:

1)     zapewnienie dzieciom pełnego bezpieczeństwa,

2)     zapewnienie profesjonalnej opieki w warunkach zbliżonych do domowych, w wymiarze do 10 godzin dziennie względem każdego dziecka,

3)     zagwarantowanie dzieciom właściwej opieki pielęgnacyjnej oraz edukacyjnej, poprzez prowadzenie zajęć zabawowych z elementami edukacji, z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb,

4)     prowadzenie zajęć opiekuńczo-wychowawczych i edukacyjnych właściwych do wieku rozwojowego oraz uwzględniających rozwój psychomotoryczny, emocjonalny i społeczny dziecka,

5)     wspomaganie i stymulowanie indywidualnego rozwoju dziecka,

6)     zagwarantowanie zdrowego i racjonalnego żywienia dzieci zgodnie z obowiązującymi normami żywienia,

7)     współdziałanie z rodzicami/opiekunami prawnymi dzieci w zakresie rozwiązywania problemów i metod pracy z dzieckiem poprzez prowadzenie konsultacji, udzielanie porad
i w razie konieczności współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.

 

Rozdział III

 

Warunki przyjmowania dzieci i zasady ustalania opłat

 

§ 6.

 

1. Żłobek przyjmuje dzieci rodziców/opiekunów prawnych zamieszkałych w  Tychach
i pracujących.

2. Rekrutacja dzieci do żłobka odbywa się w czerwcu na następny rok szkolny trwający
od 1 września w oparciu o przyjęte Kryteria naboru do Żłobka Miejskiego w Tychach. Przyjęcia w pozostałej części roku szkolnego mogą odbywać się w miarę wolnych miejsc.

3. Pierwszeństwo w przyjęciu do Żłobka mają dzieci z rodzin o szczególnie trudnej

sytuacji społeczno – finansowej.

4. Podstawą odmowy udzielania usług opiekuńczych lub odmowy ich kontynuowania jest obiektywny brak możliwości ich świadczenia, występujący w szczególności w sytuacji :

1)     ograniczonej liczby miejsc w żłobku,

2)     zagrożenia epidemiologicznego,

3)     możliwości narażania na uszczerbek zdrowia i bezpieczeństwa podopiecznych,

4)     uchylania się od ponoszenia należnych opłat przez osoby zobowiązane,

5)     konieczności przeprowadzenia prac remontowych.

 

§7

 

1. Odpłatność za pobyt dziecka w Żłobku wnoszona przez rodziców/opiekunów prawnych obejmuje:

1)     miesięczną opłatę stałą,

2)     dzienną opłatę za wyżywienie (stawkę żywieniową),

3)     opłatę dodatkową za każdą godzinę pobytu dziecka wydłużoną ponad wymiar
10 godzin dziennie lub poza godzinami pracy Żłobka.

2. W przypadku zgłoszenia nieobecności dziecka w żłobku przed godziną 8:00 dzienna opłata za wyżywienie nie jest pobierana.

3. Wysokość opłat wskazanych w punkcie 1 ustala Rada Miasta Tychy w drodze uchwały.

 

 

 

Rozdział IV

 

Organizacja i zarządzanie Żłobkiem

 

§8

 

1. Żłobkiem  kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Dyrektor powołany przez Prezydenta Miasta Tychy.

2. Dyrektor podejmuje samodzielne decyzje dotyczące funkcjonowania Żłobka i ponosi
za nie odpowiedzialność.

3. Dyrektor wykonuje czynności pracodawcy w stosunku do osób zatrudnionych w Żłobku.

4. Dyrektor sprawuje bieżący nadzór nad wykonywaniem zadań statutowych Żłobka
z zastrzeżeniem czynności należących do kompetencji organów nadzorczych.

5. Do realizacji zadań statutowych Żłobka Dyrektor jest uprawniony do podejmowania decyzji w formie zarządzeń, regulaminów i instrukcji.

 

§9

 

1. Żłobek posiada następujące jednostki organizacyjne podległe Dyrektorowi :

    - stanowiska do spraw administracyjno – gospodarczych,

    - oddziały dziecięce,

    - gabinet pielęgniarski.

 

 

 

Rozdział V

 

Gospodarka finansowa

 

§10

 

  1. Żłobek jest wyodrębnioną jednostką budżetową Miasta Tychy.
  2. Żłobek działa na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych
    i rachunkowości oraz przepisach z nich wynikających.
  3. Podstawę gospodarki finansowej Żłobka stanowi roczny plan finansowy  sporządzony przez Dyrektora i zatwierdzony przez Radę Miasta Tychy.
  4. Środki na działalność Żłobka przekazywane są z budżetu Miasta Tychy na rachunek bankowy i mogą być wykorzystane przez Żłobek do wysokości planu finansowego.
  5. Mienie Żłobka stanowi własność Miasta Tychy będącą w zarządzie Żłobka.

 

 

 

Rozdział VI

 

Postanowienia końcowe

 

 

§11

 

1.     Odpowiedzialność za przestrzeganie postanowień niniejszego Statutu ponosi Dyrektor Żłobka.

2.     Wszystkie zmiany treści niniejszego Statutu wymagają takiego samego trybu jak jego

nadanie.

 3.    Statut wchodzi w życie w dniu jego uchwalenia .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..